Wednesday, February 22, 2012

Salam Maulidurrasul:)

Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .


Lame jugak aku rse aku xmenulis sprti mne lame jugak aku rse jiwa aku 'kosong'. Terima kasih Ya Allah krn xprnh jemu menegur hambaMu ini.:)Alkishnye b'mula bila aku 'dipaksa' handle satu program. Tp dlm hati aku mmg ade t'detik mcm mne pon aku la tu yg akn naik nme.Srios aku ckp mse terima tgsn tu aku nk nangis je tp sbb dpn org malu la.hahaha.Sebab aku ni jnis xske memujuk rayu org tlong buat itu n ini.Selagi mne aku mmpu aku nk buat sorg.Sbb bg aku klau org tolak or buat mke kat aku tu lg mnyakitkn ati..haa ego pnye psal kn?:D.Tp aku sdpkn ati aku dgn niat aku buat keranaNya. Byk sgt da yg Allah tlong aku so xkan la bnde mcm ni pon aku xmmpu.Ckop la dgn byk klmhn aku yg aku xdpt buang kerana Dia. Srios aku ckp aku malu dgn Nya. Lgpon aku tahu niat mereka nk bg pluang kat aku kongsi sme2 'perasaan' yg mrk rse.Aku katekn pd dri,aku mampu dan kuat iAllah. 

Tp aku hanya manusia biasa, bila tgsn da b'mula b'sedia la aku nk hadap manusia yg pelbagai ragam,niat yg aku psang mmg lari jauh la.Agknye if boley ukur jarak die lari tu mcm smpai ke malaysia dgn jln kaki gak tu.haha. Mulut ni xabes2 m'bebel..haha.Tp ttbe td time dok   tgk fb t'nmpk la poster tok program ni.'Sambutan Maulidurrasul'. Ya Allah t'sentak hati aku sbb progrm yg aku tlong jayakan bersama mereka ni adlh sambutan kelahiran nabi aku sendri,nabi Muhammad SAW. Aku t'pikir if aku boley ikhlas nk buat mcm2 tok buzday kwn aku spy die epy tok buzday die,knp hari lahir nabi aku sndri aku mcm  xrse best pon nk wat pape. Patotnya aku berebut2 la nk buat sbb msti nabi ske.Klau nabi ske Allah syg kita:) Haih,btol la mmg lari niat..Aku doa sgt Allah sentiasa jaga niat aku semula sbb aku xnk buat krja sia2.Biarlah org nk buat mcm2 tp yg pntg hati aku sndri.Aku harap aku cukup kuat dan moga perjalanan pogram ini dipermudahkan.Amin..:)

p/s:Jagalah Allah nescaya Allah jaga kita iAllah

No comments:

Post a Comment